LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 30 november 2010

Av Maja - 30 november 2010 16:13

Hade mor på besök i helgen. Hon sa, Vad varmt ni har det. Så är det inte hos oss.

Nu pratar min mor om temperaturen inomhus inte ute.


Nå väl.

Jag mins min första vinter på Fotbollsgatan. Jag har underställ, raggisar, ylletröja och frös, konstant. Kåken är byggt 1965 och sen dess har man inte gjort så mycket åt fönstren. Så det drar en del där i från. Detta har det klagats på från många håll vet jag, så jag tror att det kommunala bostadsbolaget som jag är hyresgäst hos helt enkelt dragit på temperaturen den del för att hyresgästerna ska vara nöjda och glad. 

Vilket jag är, för jag gillar att kunna gå barfota.

Av Maja - 30 november 2010 16:09

Ja. Jag vet.

Det är inte december än. Men 1.a advent har passerat så nu får man köpa julklappar och dricka hur mycket glögg man vill.  

Jag har köpt klappar vid två tillfällen och glöggat vid tre. Hittills.


Jag  en en sån där som vägrar dricka glögg eller köpa julklappar innan 1.a advent.

För gör man det förtidigt hinner man ju tröttna på hela julgrejen och resten av december blir inte så mysig som den kan bli.

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards