LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 19 november 2010

Av Maja - 19 november 2010 22:46

Mutter.

Jag har blivit mörkrädd ganska många gånger den här hösten. Det är moderaternas Sverige jobbar politik, det är dokumentärer om ur mycket ätbar mat som kastas på soptippen pga utseende eller datumstämplar. 


Kvällens ilska väcktes av denna dokumentär  Min bebis är en supermodell

Så nu ska inte ens bebisar får vara oskuldsfulla  längre utan in i det hårda samhället redan vid 5 månaders ålder. Mutter Mutter.

Och sen denna. Paulo pratar om feminism

Han är militant  motståndare till feminism men militant för jämställdhet. Ekvationen går inte ihop någon stans. Och han borde få en bok i feminism i julklapp.


En boxboll i vardagsrummet. Ja tack!

Men som en klok person sa. Ilskan och irritationen är bränslet för att vilja förändra. Världen är skruvad och många stolpskott finns det.

Men tillsammans kan vi vrida den rätt igen. 

Av Maja - 19 november 2010 09:10

Jaha.

Fredag. I dag ska jag träffa Åsa, vi ska äta lunch och hon ska intervjua mig för någon skoluppgift. Möte med barn i Museevärlden.


Känns lite skumt, men givetvis delar jag med mig av mina erfarenheter och tankar.

Men med det skumma menar jag att  det är jag som sitter med "svaren" och inte ställer frågorna. Är mycket mer van vid den rollen i en intervjusituation. Men det är inte första gången någon intervjuar mig för ett skolarbete, det har hänt en gång denna vecka och så i våras, då temat var Drama i skolan. 


Ja. Teaterkurs i helgen.

Hej Borgen här kommer jag. Om 24 timmar sitter jag i Moahuset med en kopp kaffe framför mig. Jag längtar. Det ska bli roligt. 

Efter lunch och intervju så ska jag repa, gå igenom text, skriva ut papper mm mm. Jag tror inte helt att jag kopplat att jag är student på kvartsfart. Men men. 

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards