LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 6 oktober 2010

Av Maja - 6 oktober 2010 18:08

Trött. Kärleks och mysterroristen Sixten tyckte att jag skulle upp ur sängen när det fortfarande var mörk ute. Det signalerade han genom att bitas och sticka in sina klor i tårna. Kanske dags att klippa hans naglar snart. 


Tog lördag i dag. Har fikat med Lisa och hämtat en bok hos Åsa.

Blev överkramad av taxen Råttan och katten Ludd. Ingrid lekte med sin svans i stället.

Apropå Åsa, hennes hus är ganska roligt, eller iaf hissen. De senaste gångerna jag varit där har jag åkt hiss med någon annan i huset. Och båda gångerna har folk börjat prata med mig. I dag var det en tant som tyckte att det var bra med hiss, för trappor är ju tungt och gå i, ner går det väl ann. men upp?! Hu. Sist var den en gubbe som muttrade över vårdcentralen. 


I kväll har jag jouren. Det är nog de närmaste jag kommer jobb i dag. Om man inte räknar samtalet från Bergquist förstås, för det handlade iaf om jobb

Av Maja - 6 oktober 2010 09:35

Säger man ju.

Och njää, inte alltid. I går, på gymnasieskolan blev vi bjudna på lunch, skollunch. Makaroner och suspekta veggpluttar. Jag har ingen aning om vad det va jag åt. Det gick inte artbestämma dessa platta bollar som inte innehöll kött. Kan inte ens säga om de var goda eller inte.


Min middag där i mot, den som oxå var gratis var kanon. Fisk, mos och sås.

Mycket gott, och gratis. 



Av Maja - 6 oktober 2010 09:06

Uj Uj.

Tidigt upp i går. Jättetidigt upp i går. Nästan lika tidigt som när gotlandsbåten ska åkas. Alter Ego hade spelning och workshop för Hälsa och Idrottselever på en gymnasieskola i stan. Det gick bra, lärarna för nöjda och många av eleverna var engagerade. Det kändes bra.


När jag ändå var på skolan passade jag på att dela ut lite info om ABK till kurator och skolsköterska. Skolsköterskan var inte där. Så det fick bli enbart till kuratorn. Hon kände till oss, eftersom hon jobbade med att dela ut bidrag till oss för länge sen. Men visste inte att vi fortfarande fanns kvar i stan. Nästan det första jag får höra när jag säger att jag är kontaktperson är Vilken ung kontaktperson...  och vad svara man på det?! Eh, ja kanske det... men så ung är jag inte längre, ja, jag vet att jag lätt kan smälta in i en gymnasieklass utan större svårigheter. Om jag är tyst vill säga, börjar jag prata så kommer nog den riktiga åldern att avslöjas. 


Jag som tycker att min längd snarare är charmig och bra än irriterande börjar mer och mer luta åt ja, men ett par centimeter till så kanske... eller så är det håret som är problemet... Men jag gillar mina dreads, jag tänker inte klippa av dem för att folk ska fatta att jag är  25 år och inte 19 år.

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards