LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 13 oktober 2010

Av Maja - 13 oktober 2010 11:02

På lördag smäller det.

Då invaderas Teknikhallen i Idrottsparken av danssugna personer från hela Sverige.

För att dansa, umgås, lyssna på gamla och nya dansband och parta loss. Allt detta bara några 100 meter från mitt hem.


Till saken hör att Idrottsparken saknar parkeringsplatser. Så varenda bil står parkerad på gator, skolgårdar, gräsplaner, grusplaner (inte fotbollsplaner då utan andra ytor som det går att ställa en lite bil på) Ja, jag skrev om matchen mellan Hammarby och IFK för ett tag sedan. Kaos. Och på lördag kommer det oxå vara kaos. Förmodligen kommer jag barrikadera mig i lägenheten tillsammans med katten eller fly fältet  och inte en tänka tanke på att ta mig hem samtidigt som eländet slutar.


Nu på lördag är det alternativ två som gäller. Jag befinner mig i Riga, så det är lugnt. men resterande lördagar... Tål att tänkas på. 

Tur att dansbandsanhängare inte är lika aggressiva och ihärdiga  som fotbollssupportrar  kan vara.

Av Maja - 13 oktober 2010 07:23

60 st 11- åringar och lika många 10- åringar invaderade museet i går.

11-åringarna skulle besöka Verkstan och Mysteriet med Staden. 10-åringarna enbart äta lunch på museet. 


Jag kom till jobbet vit halv tio, Emma var i Verkstan och vi började plocka bord de material som inte skulle användas under dagen. Kvart i tio gick jag ner för att se om gruppen kommit och kolla om allt var grönt.

Är Industriland tänd? Nä, svarar jag, Kan du fixa det? Absolut. 

Så jag öppnar Industriland, som inte skulle vara öppen. Krockar med ca tre st 10-åringar i dörren eftersom att de springer och inte ser om det står någon i vägen. Allt detta resulterar i att den grupp jag ska ha med mig i Verkstan oxå befinner sig på femman och inte vid entrén. Jag hittar iaf gruppen som tur är.


I bland är eget initiativ bra, men inte i går. När min kollega som visade Mysteriet för för sig att börja med sin grupp innan vi ens hinner samla alla. Men Men. Allt slutde lyckligt och bra. Kidsen var nöjda och det är huvudsaken.


Trötta va de oxå. 

11-åringar är en rätt bra ålder. De har inte hinnit bli kaxiga och de är fortfarande oftast kortare än vad jag är.

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards