LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 9 oktober 2010

Av Maja - 9 oktober 2010 20:07

Lördag. 9.00 Stiger ut ut porten, ett lätt dis över Ektorp. Inte en människa ute, inte ens någon som kissar sin hund.


Eskilstuna är dagens mål.

Bilfäd i Skåpet och och Christina. Rosabandet jippo.

Ni vet, Rosa bandet, cancerfonden. Så i dag har jag  befunnit mig i Galleria Smedjan och sytt i hop rosa band. Och tröttnat på min egen röst. Tanken var att folk skulle få skriva en hälsning till någon de tycker om på en rosa tygbit, alla tygbitarna sys sedan ihop (av oss) till ett enda långt rosa band. För varje tygbit/hälsning skänker Smedjan 5 kr till cancerfonden. 


Vill du skriva en hälsning till någon du gillar på en rosa tygbit? För varje hälsning kommer Smedjan skänka 5 kr till canserforskning. Har jag sagt många många många många gånger i dag. Men även sytt lite på maskin, det blev ett ganska långt band.


I bilen hem somnade jag. 

Nu har jag piggad på mig en del. Var nog de där kaffet...


I går.

Jag hade Peter på besök, vi drack rödvin och var djupa. Nu dricker jag de sista glaset som blev över från i går. Väntar på att klockan kan bli tio så Mördare Okänd börjar, de enda som är värt att se denna lördagkväll.

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards